mercoledì 10 agosto 2022

Kako pretendenti za Pahorjev prestol o zunanji politiki

 

Sprašujem kandidatke in kandidate za predsednika Republike

 

1. Kaj menite o nedavnem Pozivu 18 podpisnic in podpisnikov vladi k iskanju pogajalskih poti iz ukrajinske krize, namesto vztrajanja pri sankciji in izolaciji agresorja ter oboroževanju braniteljev? In v zvezi s tem, ali ocenjujete da bodo sklepi nedavnega vrha zveze NATO v Madridu prispevali k umirjanju ali prej k zaostrovanju razmer okoli te krize in sicer v odnosih z Rusijo ter na občo svetovno varnost?

         

2. Kako gledate na članstvo Slovenije v zvezi NATO? Naj vztrajamo pri njem, ali bi, po 20 letih in velikih, skorajda epohalnih pretresih na mednarodni sceni, kazalo vprašati ljudi kaj o tem menijo? Že pred državnozborskimi volitvami smo predlagali strankam, da bi vnesli v svoje programe razpis referenduma, vsaj posvetovalnega, o tem članstvu. Od strank, ki so vstopile v parlament je pobudo sprejela le Levica.

3. 7. julija 2017 je Organizacija Združenih Narodov sprejela Pogodbo o prepovedi jedrskega orožja (TPNW). Glasovalo je zanjo 122 članic svetovne organizacije. Med temi pa ni bilo držav ki posedujejo to orožje in tudi onih ne, ki s slednjimi institucionalno sodelujejo, kot je Slovenija v zvezi NATO. Pogodba je z ratifikacijo 50. članice podpornice, 22. januarja lani postala veljavna in pravnomočna. Ker je svoj čas Slovenija bila s Švedsko med pobudnicami ideje Sveta brez jedrskega orožja, si boste prizadevali za to, da tudi mi končno pristopimo k omenjeni pogodbi?

4. Kaj si mislite o tem, da si po tolikšnem času izraelskega trpinčenja in podrejanja palestinskega naroda, slednji vendarle zasluži kako evropsko priznanje njegove države? In da naj bo prva ter čimprej Slovenija, ko že skupne, enotne odločitve EU še ni?

 

To so vprašanja, ki sem jih naslovil GLASU LJUDSTVA, ki tako kot pri spomladanskih parlamentarnih volitvah, tudi tokrat, ob bližajočih se predsedniških, pripravlja nabor izzivov za kandidatke in kandidate, ki se bodo potegovali za oblast, kolikor jo pač v tem primeru premore predsednik Republike.

Političnim strankam je spomladi omenjeno gibanje predočilo, če me spomin ne vara, 138 vprašanji. Videli bomo koliko jih bo tokrat in kakšna bodo.

Povabljen sem bil k sodelovanju, ko predsednica Predstavniškega doma ameriškega Kongresa še ni bila na Tajvanu, sicer bi dodal še 5. vprašanje in to je: Ob vseh opozorilih, celo iz samih ZDA, da bi tega ne storila ker huda in nevarna provokacija do Ljudske Republike Kitajske, na dan ko je generalni sekretar OZN, Guterres svet posvaril, da ga lahko en sam nesporazum pahne v jedrsko uničenje, se je Pelosijeva vendarle podala na to pot, da bi - kot je sama rekla - branila demokracijo. Menite da gre za plemenito in odgovorno dejanje ali bi ga presodili kako drugače?

Kot je razvidno iz vseh petih vprašanj, sem izbral teme za katere smatram, da so ključne za položaj, ki naj bi ga zasedla Slovenija v naslednjem obdobju v Evropi in svetu, ali med državami, ki si dejansko želijo miru in si  dosledno prizadevajo zanj, nenazadnje kot predpogoj za kolikor toliko še uresničljivo podnebno in zeleno agendo, ali med onimi, ki zavoljo udobnosti raje sledijo velikim, posebej še ZDA, ki jim je glavni cilj, pa naj stane kolikor stane, uresničitev lastnih geopolitičnih in ostalih strateških interesov. Še nihče me ni prepričal da temu ni tako.

Trenutno smo še močno zasidrani v tej drugi skupini, kot zvesti in ubogljivi člani zveze Nato in tudi Evropske unije, ki se od prve, po zunanjepolitičnem profilu v  ničemer ne razlikuje. Rekel bi, kolikor razberem iz dejanj vodstva in večine voditeljev držav članic, da je prvi celo podrejena. Z ZDA pa še dodatno stavimo na krepitev strateškega partnerstva medtem ko smo si prislužili od Rusije status neprijateljske države. In pri vsem ni nobene razlike med sedanjo, Golobovo vlado in prejšnjo, Janševo. Čista kontinuiteta. Edina novost, odmik od Višegrajske skupine, ki se kot posledica razhajanj med Poljsko in Madžarsko glede vojne v Ukrajini, itak poseda, in morda še odnos do migrantov. Zaenkrat drugih razlik ne vidim, kar me seveda žalosti.

Ni mi treba pojasnjevati da je predsednik Republike omejen pri usmerjanju in določanju politike države, tako notranje kot zunanje, ki se izključno oblikuje v partnerstvu med Državnim zborom in Vlado, toda je in mora biti močna moralna avtoriteta, s svojim mnenjem, s svojimi pogledi in tudi opozorili o tem kar meni da je prav ali ne, oz. bolje ali slabše za skupnost, ki ji predseduje in jo predstavlja. Nedvomno zahtevno poslanstvo, ki ga od predsednikovanja dr. Danila Turka in še prej Milana Kučana ter dr. Janeza Drnovška osebno pogrešam, pa verjamem da nisem sam.


Nessun commento:

Posta un commento