sabato 26 novembre 2016

W civilni nadzor nad 2.tirom



NAD 2 TIROM NADZOR CIVILNE INICIATIVE

Super! Cenim vsakogar, ki si vzame čas ali ga celo žrtvuje, da bi s svojim znanjem in vplivom, s svojimi sposobnostmi in močmi pomagal družbi da raste in se izboljša, ne da bi od tega pričakoval kakršnekoli osebne koristi.
Slišal sem v petkovih Odmevih g. Stanka Štrajna, že člana prve uprave Družbe za avtoceste, zagotovo torej poznavalca prometne politike pri nas in širše, kako je kot predstavnik novoustanovljenega Sveta za civilni nadzor nad realizacijo desetletja klicanega 2. Železniškega tira med Koprom in Divačo, javnost seznanil z ocenami te civilne iniciative o domnevni prenapihnjenosti s strani Ministrstva za infrastrukturo izračunane vrednosti projekta. Spomnimo, da po mnenju ministra Gašperšiča in sodelavcev bi investicija presegala milijardo evrov. Veliko preveč – pravijo Štrajn & company, ki ugovarjajo zlasti vrednotenju tunelov, ki bi naj bili najmanj še enkrat dražji od tunelov, ki so bili izkopani na enakem terenu in na podobni trasi za potrebe avtoceste. Kako je lahko tunel za železnico, veliko manjšega volumna od avtocestnega, dražji?
Sam se na te reči ne spoznam najbolje, a vem da so bili izkopi za prehod tirov vselej enostavnejši in cenejši, ker veliko manjši, ne glede na predvidene hitrosti vlakovnih kompoziciji, tako da me opozorila civilnih nadzornikov prepričajo, toda bega me to, da med kritiki vladnega pristopa k projektu 2. Tira najdem »civilne strokovnjake«, ki so imeli svoj čas že roke nad tem in celo moč, da bi ga pognali z mrtve točke, če že ne kar realizirali vsaj v začetni fazi.
Ekonomist dr. Jože P.Damijan je bil minister za razvoj v prvi Janševi vladi, tam 2006 leta, znan predvsem po hitrem odstopu… Le tri mesece je bil zdržal. A z njegove strani nisem takrat slišal niti ene same spodbudne ali pametne o 2. Tiru, kako se ga lotit, s kakšno organizacijo, s kakšno dinamiko in načinom financiranja. Pa o tej povezavi se je govorilo in pisalo že dobrih 15 let.
Še bolj pa mi dvome v iskrenost prizadevanj in v utemeljenost podanih kritik vzbuja moj bivši strankarski kolega, sicer priznani strokovnjak za pomorsko pravo ter osnovni avtor Pomorskega zakonika, dr. Marko Pavliha, ki je bil z Antonom Ropom na čelu vlade, 2004 leta, celo minister pristojen za promet, torej prvi poklican da bi splavil projekt 2. Tira. Res da je bil v funkciji ministra le 8 mesecev, a dovolj časa, da bi v njegovem resorju postoril vse to, kar se sedaj očita da ni postorjeno ali je postorjeno slabo Cerarjevi vladi.
No, v tej civilni iniciativi najdemo še bivšega ministra za gospodarstvo v Demosovi vladi, dr. Jožeta Mencingerja, in pa Emila Milana Pintarja, ki je bil le premier v senčni vladi ZLSDja, dolga, dolga leta nazaj, ko so bile v vladnih agendah povsem druge prioritete, tako da ne gre njima obešat kaj velike odgovornosti zaradi nerealiziranega v zvezi s predmetnim projektom.
A ne glede na vse povedano, naj sedanji pristojni minister resno prisluhne opozorilom teh gospodov, zlasti ker niso edina in se delno prikrivajo s tistimi s strani odgovornih v Luki Koper in Slovenskih železnicah.
Ne vem ali dr. Pavlihi verjeti, ko pravi, da je Podjetje 2TDK, ki ga je vlada ustanovila, deklarirano z namenom, da bi pognal in vodil projekt 2. Tira, v resnici le »zavesa, za katero bi, skrito pred javnostjo, prodali Luko Koper in Tovorni promet Slovenskih Železnic tujemu kapitalu, oziroma da gre za sumljive posle, kateri namen je zlasti astronomski zaslužek posameznikov«… - obtožba je kar huda in terja takojšen odziv vlade – in ne vem ali verjeti Štrajnu in Mencingerju, da je tir možno zgraditi brez javno-zasebnega partnerstva in tujih vložkov, oziroma le z lastnimi, domačimi viri iz proračuna, evropskih sredstev in posojili, ne da bi prizadejali vzdržnost javne blagajne,  soglašam pa vsekakor s pozivom Emila Milana Pintarja, da se naj stori vse, da se z 2. Tirom ne ponovi situacija v zvezi z gradnjo TEŠa 6!
Ministru Gašperšiču treba vsekakor priznati, da kljub štartnemu javno izpričanemu dvomu o smiselnosti 2. Tira in vrste nerodnih izjav v zvezi z njim, je vendarle prvi minister, ki je resneje zagrizel v to kislo jabolko in postoril nekaj korakov s katerih ni več poti nazaj.
2 Tiru srečno!


















Nessun commento:

Posta un commento