DRUGEGA TIRA KOPER-DIVAČA
RES NE POTREBUJEMO?
Ob zgodbi, ki ima že dolgo brado in je bila od osamosvojitve dalje del
vseh predvolilnih obljub tako poslancev in ministrov kot županov in občinskih
svetnikov, ki je postala skorajda dogma,
izzveni trditev, ki si jo je dovolil danes kandidat za ministra za
infrastrukturo Peter Gašperšič, da “Drugega
tira ne bomo potrebovali še najmanj naslednjih 30 ali 40 let” kot sakrilegij,
oz. svetoskrunstvo, kot nekaj o čemer ne smeš niti misliti, kje šele izustiti.
A kljub temu je prejel podporo pristojnega parlamentarnega odbora in ni dvomiti
da jo bo tudi od plenuma, ki bo naslednji teden potrjeval ministre, oziroma
imenoval novo vlado.
Kaj ob
tem reči, ko sem sam vsa minula leta, vse minule mandate, verjel v to v kar so
me prepričevali pomembnejši in pametnejši od mene, da brez takojšnje podvojitve
proge iz Kopra do Divače, bo promet od Luke Koper in obratno zastal, da bo s
tem naše »okno v svet« vse manj konkurenčno, da bomo v Kopru in v vseh delovnih
ter življenjskih okoljih, ki so vezani in odvisni od našega pristanišča, začeli
umirati na obroke?
Daljnega leta 2001 sem, recimo, v poslanskem vprašanju takratnima ministroma za promet ter za okolje in prostor, Jakobu Presečniku in Janezu Kopaču zapisal, da če 2.tir ne bo zgrajen v razmeroma kratkem času, pri čemer sem se skliceval na vodilne v Luki Koper in Slovenskih železnicah ter na druge poznavalce blagovnih tokov v severnem Jadranu in srednje Evrope, ki so omenjali kot skrajni rok izgradnje 2008, ga koprsko pristanišče ne bo več potrebovalo, ker da se bo promet medtem preusmeril drugam in bo tako usoda Luke zapečatena.
Kaj torej reči?
Prvo:
dogem ni in si jih zrela, napredna družba ne sme dovoliti!
Drugo: makroekonomske razmere, ne nazadnje tudi družbeno politične, so se v tem času občutno spremenile, prometni tokovi tudi, a Luka Koper še vedno beleži rast.
Tretje: pričel se je nov volilni tek, tokrat za županske in svetniške stolčke, ki bo vsaj v Kopru in širši regiji zaznamovan tudi z vprašanjem 2.tira. V Kopru in Ankaranu zagotovo, kjer se bo odvijala bitka o tem kako Luki ohraniti vlogo in moč, ob dejstvu da bo po novem, prostorsko gledano, imela ne več enega ampak dva sogovornika, kako prispevati k temu, da ne bo slučajno nazadovala. No, sam menim, da bolj kot 2.tir je ključ njenega uspeha v tem, da ji občini ne motita poslovanje ter v čimprejšnjem in čim bolj smiselnem dogovoru o premoženjsko delitveni bilanci ter sicer o medsebojnem sodelovanju in sodelovanju z Luko. A se bodo zagotovo našli tudi bojevniki 2.tira, ki bodo na ministra in na vlado streljali z vsemi topovi, kako da si dovoljujeta opustiti tako strateško pomembni projekt?!
Drugo: makroekonomske razmere, ne nazadnje tudi družbeno politične, so se v tem času občutno spremenile, prometni tokovi tudi, a Luka Koper še vedno beleži rast.
Tretje: pričel se je nov volilni tek, tokrat za županske in svetniške stolčke, ki bo vsaj v Kopru in širši regiji zaznamovan tudi z vprašanjem 2.tira. V Kopru in Ankaranu zagotovo, kjer se bo odvijala bitka o tem kako Luki ohraniti vlogo in moč, ob dejstvu da bo po novem, prostorsko gledano, imela ne več enega ampak dva sogovornika, kako prispevati k temu, da ne bo slučajno nazadovala. No, sam menim, da bolj kot 2.tir je ključ njenega uspeha v tem, da ji občini ne motita poslovanje ter v čimprejšnjem in čim bolj smiselnem dogovoru o premoženjsko delitveni bilanci ter sicer o medsebojnem sodelovanju in sodelovanju z Luko. A se bodo zagotovo našli tudi bojevniki 2.tira, ki bodo na ministra in na vlado streljali z vsemi topovi, kako da si dovoljujeta opustiti tako strateško pomembni projekt?!
Nessun commento:
Posta un commento