mercoledì 17 maggio 2017

Usodna pobuda za 2. Tir!



2. TIR… BITI ALI NE BITI?


In dejal je še, William Shakespeare v Hamletu: »Svet je iz tira: o, prekletstvo in sram, da jaz sem rojen, naj ga uravnam!«
Misel, ki očitno poganja pobudnike referenduma na nedavno sprejeti zakon o drugem tiru Divača-Koper. »Nismo proti temu projektu, hočemo pa, da je cenejši, optimalnejši, transparenten, brez tujega kapitala, zato sprejeti zakon ni primeren in ga je potrebno zavreči!«
Vlada opozarja, da zavrnitev zakona in že samo odlaganje začetka njegovega izvajanja, ki bi sledilo postopkom za razpis in izvedbo referenduma, utegne dokončno pokopati namero, da se z gradnjo 2. Tira starta že v tem parlamentarnem mandatu, ker nam bodo nepovratna evropska sredstva, ki so nujno potrebna za financiranje naložbe, ušla.
Naj ji verjamemo? Tokrat ji! Že enkrat smo izpadli neverodostojni, oziroma nepripravljeni in neprepričljivi pri pridobivanju tega denarja, če se nam to zgodi znova, bomo odpisani kar za nekaj let, zagotovo do naslednje finančne perspektive in to proti koncu. A ja, brez tujega kapitala, zahtevajo v eni od opozicijskih strank, pri čemer niso pojasnili ali mislijo le na madžarski vložek, ali tudi na sredstva pridobljena iz evropskih skladov in tujih bank? Naj opomnim, da je EU denar tudi naš, slovenski denar!
Kakorkoli že, priznajmo si, da tako daleč v že 30 letnem razmišljanju o podvojitvi povezave Luke Koper z nacionalnim železniškem omrežjem nismo še bili. Prejšnje vlade so projekt vselej vnašale v svoje agende, med prioritetnimi, a česa konkretnega se niso nikoli lotile. Prezahtevno in predrago. Cerarjeva je prva, ki je v to jabolko ugriznila. Ne trdim, da je to storila najbolje, da se ni dalo drugače in, res, se nam lahko tudi zgodi nov Teš 6, a prevzela je odgovornost in napovedala zagon gradbenih strojev še pred koncem svojega mandata. In tu smo! Toda, če se nam zgodi zavora zavoljo zbiranja 40 tisoč podpisov in morda še referendum, kateri izid je še najmanj pomemben, bomo zavrteli uro kar nekaj let, če ne desetletje nazaj. Pa znova dolge in neproduktivne razprave o krivcih za propadli projekt, o tem ali bi naj bile 2 progi in ne ena, ali bi raje šli po Duhovnikovem predlogu, od kod denar za investicijo itd…itd.
Glede samih pobudnikov referenduma pa dvomim v njihovo dobro namero. Nosilec pobude je nek gospod, ki ga stalno videvam na čelu ali v povorki raznih civilnih iniciativ: Vili Kovačič, ustanovitelj društva »Davkoplačevalci se ne damo«, ki se je že po svoje trudil proti izgradnji 6. bloka Šoštanjske termoelektrarne in užival takrat moje simpatije, ker ne glede na ceno investicije in na potencialne korupcije, le ta ne sodi v filozofijo Pariškega podnebnega sporazuma, a tokrat se podaja proti nečemu, ki pa gre v smer zmanjševanja toplogrednih plinov. 2. Tir bo drastično rezal dolgoprogaške kamionske prevoze in onesnaženje zraka iz tega vira. Poleg tega, da bo povečal poslovne kapacitete Luke Koper ter Slovenskih železnic in z niju povezanega ostalega obalnega in vseslovenskega gospodarstva.
Zakaj ne verjamem v dobro namero g. Kovačiča? Ker je v svoji vnemi dal jasno vedeti, da 2. Tira noče, ker da bo, po njegovem, preplačan in bodo davkoplačevalci okradeni, od vladajoče mafije, za pol milijarde evrov (zanimivo kako cifre premetava in si razlaga po svoje) in drugo, ker je z enako vnemo se je trudil otežiti delo in rušiti ugled pravosodja s tako imenovanimi Vztajniki gospoda Primca pred stavbo Vrhovnega sodišča v Ljubljani ob zadevi Patria. In kdo mu bo pomagal zbirati podpise za referendum, da se, ja, onemogoči sedanji vladi da se pohvali z začetkom realizacije 2. Tira? Janševa SDS, kakopak!
Sam upam, da se najde kaka pomanjkljivost v pobudi za razpis referenduma in se jo zato zavrne, če pa se že sprejme in razpiše rok za zbiranje podpisov, naj bo le teh čim manj da ne bo treba razpisati še referendum. Morda bodo evropska sredstva čakala še kak mesec, do jeseni, ko naj bi šel narod na volišča, zagotovo ne. No, mojega podpisa zagotovo ne bo

Nessun commento:

Posta un commento