NAD 2 TIROM NADZOR CIVILNE INICIATIVE
Super! Cenim
vsakogar, ki si vzame čas ali ga celo žrtvuje, da bi s svojim znanjem in
vplivom, s svojimi sposobnostmi in močmi pomagal družbi da raste in se
izboljša, ne da bi od tega pričakoval kakršnekoli osebne koristi.
Slišal sem v petkovih
Odmevih g. Stanka Štrajna, že člana prve uprave Družbe za avtoceste, zagotovo
torej poznavalca prometne politike pri nas in širše, kako je kot predstavnik
novoustanovljenega Sveta za civilni nadzor nad realizacijo desetletja klicanega
2. Železniškega tira med Koprom in Divačo, javnost seznanil z ocenami te civilne
iniciative o domnevni prenapihnjenosti s strani Ministrstva za infrastrukturo
izračunane vrednosti projekta. Spomnimo, da po mnenju ministra Gašperšiča in
sodelavcev bi investicija presegala milijardo evrov. Veliko preveč – pravijo
Štrajn & company, ki ugovarjajo zlasti vrednotenju tunelov, ki bi naj bili
najmanj še enkrat dražji od tunelov, ki so bili izkopani na enakem terenu in na
podobni trasi za potrebe avtoceste. Kako je lahko tunel za železnico, veliko
manjšega volumna od avtocestnega, dražji?
Sam se na te reči ne
spoznam najbolje, a vem da so bili izkopi za prehod tirov vselej enostavnejši
in cenejši, ker veliko manjši, ne glede na predvidene hitrosti vlakovnih
kompoziciji, tako da me opozorila civilnih nadzornikov prepričajo, toda bega me
to, da med kritiki vladnega pristopa k projektu 2. Tira najdem »civilne
strokovnjake«, ki so imeli svoj čas že roke nad tem in celo moč, da bi ga
pognali z mrtve točke, če že ne kar realizirali vsaj v začetni fazi.
Ekonomist dr. Jože
P.Damijan je bil minister za razvoj v prvi Janševi vladi, tam 2006 leta, znan
predvsem po hitrem odstopu… Le tri mesece je bil zdržal. A z njegove strani
nisem takrat slišal niti ene same spodbudne ali pametne o 2. Tiru, kako se ga
lotit, s kakšno organizacijo, s kakšno dinamiko in načinom financiranja. Pa o
tej povezavi se je govorilo in pisalo že dobrih 15 let.
Še bolj pa mi dvome v
iskrenost prizadevanj in v utemeljenost podanih kritik vzbuja moj bivši
strankarski kolega, sicer priznani strokovnjak za pomorsko pravo ter osnovni
avtor Pomorskega zakonika, dr. Marko Pavliha, ki je bil z Antonom Ropom na čelu
vlade, 2004 leta, celo minister pristojen za promet, torej prvi poklican da bi
splavil projekt 2. Tira. Res da je bil v funkciji ministra le 8 mesecev, a
dovolj časa, da bi v njegovem resorju postoril vse to, kar se sedaj očita da ni
postorjeno ali je postorjeno slabo Cerarjevi vladi.
No, v tej civilni
iniciativi najdemo še bivšega ministra za gospodarstvo v Demosovi vladi, dr.
Jožeta Mencingerja, in pa Emila Milana Pintarja, ki je bil le premier v senčni
vladi ZLSDja, dolga, dolga leta nazaj, ko so bile v vladnih agendah povsem
druge prioritete, tako da ne gre njima obešat kaj velike odgovornosti zaradi nerealiziranega
v zvezi s predmetnim projektom.
A ne glede na vse
povedano, naj sedanji pristojni minister resno prisluhne opozorilom teh
gospodov, zlasti ker niso edina in se delno prikrivajo s tistimi s strani
odgovornih v Luki Koper in Slovenskih železnicah.
Ne vem ali dr.
Pavlihi verjeti, ko pravi, da je Podjetje 2TDK, ki ga je vlada ustanovila,
deklarirano z namenom, da bi pognal in vodil projekt 2. Tira, v resnici le
»zavesa, za katero bi, skrito pred javnostjo, prodali Luko Koper in Tovorni
promet Slovenskih Železnic tujemu kapitalu, oziroma da gre za sumljive posle,
kateri namen je zlasti astronomski zaslužek posameznikov«… - obtožba je kar
huda in terja takojšen odziv vlade – in ne vem ali verjeti Štrajnu in
Mencingerju, da je tir možno zgraditi brez javno-zasebnega partnerstva in tujih
vložkov, oziroma le z lastnimi, domačimi viri iz proračuna, evropskih sredstev
in posojili, ne da bi prizadejali vzdržnost javne blagajne, soglašam pa vsekakor s pozivom Emila Milana
Pintarja, da se naj stori vse, da se z 2. Tirom ne ponovi situacija v zvezi z gradnjo
TEŠa 6!
Ministru Gašperšiču
treba vsekakor priznati, da kljub štartnemu javno izpričanemu dvomu o
smiselnosti 2. Tira in vrste nerodnih izjav v zvezi z njim, je vendarle prvi
minister, ki je resneje zagrizel v to kislo jabolko in postoril nekaj korakov s
katerih ni več poti nazaj.
2 Tiru srečno!
Nessun commento:
Posta un commento