ALI
SMO POMORSKO USMERITEV REPUBLIKE SLOVENIJE ZAPISALI LE NA PAPIRJU?
Medtem
ko se predsednik Republike, Borut Pahor, v Pragi srečuje s kolegi iz srednje
Evrope in jim pripoveduje o pomenu Luke Koper za trge in gospodarstvo njihovih
držav pri čemer kasira vso njihovo
pozornost, doma izvemo, da je Vlada sprejela neko uredbo, ki znižuje standarde
pridobivanja znanja za pomorščake in poveljnike. Po novem, naj se ti kadri ne
bi več nujno izobraževali na naših uveljavljenih pomorskih šolah, ampak
zadostoval bi jim že kak schnellkurs
tudi drugje. Tako, več ali manj, kot, če imaš barko, ali pa tudi
ne, greš na Upravo za pomorstvo, ti povedo iz kakšnih učbenikov se moraš učit, o
navigaciji in motoristiki , nato opraviš preizkus znanja, dobiš ustrezno
listino, oz. vozniško, stopiš na čoln ali jadrnico in odpluješ…. Ker bi moral v
tem primeru upravljati z čezoceanko, potniško ali trgovsko, bi bila preverba
znanja seveda zahtevnejša. Vsekakor, zato da postaneš mornariški častnik ali
poveljnik, je po novi uredbi dovolj da imaš osnovno, oziroma srednjo šolo,
obiskuješ nekaj mesečni program usposabljanja in položiš izpit. Do sedaj je
bilo to izključno v domeni srednje Pomorske šole, oziroma Fakultete za
pomorstvo.
Toda
stroka in šolniki s tega področja opozarjajo: Nekajmesečni tečaj ne more
nadomestiti strokovnega šolanja! Mednarodni ugled slovenskih pomorščakov bo
definitivno padel, močno se bodo znižali standardi plovne varnosti ob vse večji
gostoti pomorskega prometa in vse bolj rizičnih tovorih. Kapetani Schettino bodo nastajali kot gobe po dežju.
Ko
se to dogaja se znova in znova vprašujem ali Ljubljana ve kaj dela, ko se
loteva morja in pomorstva?
Ali
ve, da obstaja nek papir, ki nosi naslov RESOLUCIJA O POMORSKI USMERITVI
REPUBLIKE SLOVENIJE, kjer v tretji alineji tretje točke piše, da bo država "spodbujala
razvoj pomorskega in prometnega šolstva ter znanstvenoraziskovalnega dela v
zvezi z morjem in pomorskimi dejavnostmi"?
Ali
sodijo schnellkursi v to razvojno vizijo? Dvomim! In čemu resolucija? Preberimo
uvod in ga položimo, s celotnim besedilom seveda, na dušo sedanjim vladarjem:
»Slovenski
narod (ter vsi, ki z njim živimo…o.p.) je bil v svoji zgodovini, glede na
srednjeevropsko lego Slovenije ter s tem povezanimi primerjalnimi prednostmi,
vselej tudi pomorsko usmerjen. To usmeritev ohranja in jo bo razvijal tudi v
bodoče. Prednosti, ki jih nudi izhod na Jadransko morje, sodobno pristanišče in
v pomorske dejavnosti usmerjena podjetja omogočajo vključevanje v mednarodno
delitev dela in hitrejše prilagajanje kriterijem svetovnega gospodarstva. Ob
tem pa je potrebno upoštevati, da so razvojne možnosti slovenskega morja in
obale prostorsko omejene. Da bi zagotovili še boljše možnosti za razvoj
Republike Slovenije v moderno državo, ki ima tudi vse prednosti pomorske države
in da bi pri tem dosegli čim boljšo kakovost življenja, boljše varovanje
okolja, sobivanje pristanišča, industrije in turizma na omejenem in občutljivem
območju severnega Jadranskega morja, je Skupščina Republike Slovenije na zasedanju
Zbora združenega dela in Zbora občin dne 6. marca 1991 ter Družbeno političnega
zbora dne 7. marca 1991 sprejela«….to resolucijo.
Si
štejem v čast, da sem bil med soavtorji tega dokumenta, ki ga v celoti lahko
preberemo s klikom na spodnjo povezavo.
Pa
ob tem ne pozabimo, da s tem dokumentom mahamo tudi na mednarodni arbitraži o
meji na morju, zato, da bi bila sodba nam čim bolj ugodna, oziroma nam
zagotovila neposreden stik z mednarodnimi vodami Jadrana.
In
čemu ta opomnik: Ker ne le, da se vlada nestrokovno in površno loteva vprašanja
kakovosti izobraževanja bodočega pomorskega kadra, ampak ker bi kmalu usmrtila prvega
hranitelja pomorske zgodovine Slovenije, to je Pomorski muzej »Sergej Mašera«
iz Pirana, ker zavod z manj kot 15 zaposlenimi, in ker si nič kaj pretirano ne
prizadeva, da bi onemogočila Italijo pri izgradnji kopenskih uplinjevalnikov
zemeljskega plina v Tržaškem zalivu za katere je stroka dokazala, da zavoljo
občutljivosti prostora (plitko morje in gostota pomorskega prometa,
poseljenosti obale in drugih gospodarskih dejavnosti) predstavljajo veliko
okoljsko in varnostno grožnjo. Še več. Potem, ko je Rusija sporočila odpis
projekta »Južni tok«, se usmerjamo k terminalom za shranjevanje zemeljskega
plina na naših obalah, ne da bi z eno sabo besedo pozvali sosede k iskanju
okoljsko in varnostno manj invazivnih in
bolj sprejemljivih rešitev od Žavelj in Tržiča. Bila je več krat pozvana, naša
vlada, k temu, da bi povabila Italijo in Hrvaško k delovnemu omizju na najvišji
politični ravni (premierski ali ministrski) o vprašanju dostave zemeljskega
plina in drugih energentov v severni Jadran s tehnologijami in lokacijami, ki
mu ne bi ogrožali prihodnosti. K temu je bil pozval že pred leti tudi evropski
komisar za okolje, dr. Potočnik, a pravega odziva še do danes ni.
Zato,
ob ponovnem in pozornem prebiranju Resolucije o pomorski usmeritvi Republike
Slovenije, znova poziv predsedniku vlade, Miru Cerarju ter ministroma za okolje
in prostor Ireni Majcen ter za infrastrukturo Petru Gašperšiču, da razmislijo o
izzivu omenjenega trojnega omizja in se lotijo njegove organizacije.
Nessun commento:
Posta un commento