2. TIR… BITI ALI NE BITI?
In dejal je še, William Shakespeare v Hamletu: »Svet je iz tira: o, prekletstvo in sram, da jaz sem rojen, naj ga uravnam!«
Misel, ki
očitno poganja pobudnike referenduma na nedavno sprejeti zakon o drugem tiru Divača-Koper. »Nismo proti temu projektu, hočemo pa, da je
cenejši, optimalnejši, transparenten, brez tujega kapitala, zato sprejeti zakon
ni primeren in ga je potrebno zavreči!«
Vlada
opozarja, da zavrnitev zakona in že samo odlaganje začetka njegovega izvajanja,
ki bi sledilo postopkom za razpis in izvedbo referenduma, utegne dokončno pokopati
namero, da se z gradnjo 2. Tira starta že v tem parlamentarnem mandatu, ker nam
bodo nepovratna evropska sredstva, ki so nujno potrebna za financiranje naložbe,
ušla.
Naj ji verjamemo?
Tokrat ji! Že enkrat smo izpadli neverodostojni, oziroma nepripravljeni in
neprepričljivi pri pridobivanju tega denarja, če se nam to zgodi znova, bomo
odpisani kar za nekaj let, zagotovo do naslednje finančne perspektive in to
proti koncu. A ja, brez tujega kapitala, zahtevajo v eni od opozicijskih
strank, pri čemer niso pojasnili ali mislijo le na madžarski vložek, ali tudi
na sredstva pridobljena iz evropskih skladov in tujih bank? Naj opomnim, da je
EU denar tudi naš, slovenski denar!
Kakorkoli
že, priznajmo si, da tako daleč v že 30 letnem razmišljanju o podvojitvi
povezave Luke Koper z nacionalnim železniškem omrežjem nismo še bili. Prejšnje
vlade so projekt vselej vnašale v svoje agende, med prioritetnimi, a česa
konkretnega se niso nikoli lotile. Prezahtevno in predrago. Cerarjeva je prva,
ki je v to jabolko ugriznila. Ne trdim, da je to storila najbolje, da se ni
dalo drugače in, res, se nam lahko tudi zgodi nov Teš 6, a prevzela je
odgovornost in napovedala zagon gradbenih strojev še pred koncem svojega
mandata. In tu smo! Toda, če se nam zgodi zavora zavoljo zbiranja 40 tisoč
podpisov in morda še referendum, kateri izid je še najmanj pomemben, bomo
zavrteli uro kar nekaj let, če ne desetletje nazaj. Pa znova dolge in
neproduktivne razprave o krivcih za propadli projekt, o tem ali bi naj bile 2
progi in ne ena, ali bi raje šli po Duhovnikovem predlogu, od kod denar za
investicijo itd…itd.
Glede
samih pobudnikov referenduma pa dvomim v njihovo dobro namero. Nosilec pobude
je nek gospod, ki ga stalno videvam na čelu ali v povorki raznih civilnih
iniciativ: Vili Kovačič, ustanovitelj društva »Davkoplačevalci se ne damo«, ki
se je že po svoje trudil proti izgradnji 6. bloka Šoštanjske termoelektrarne in
užival takrat moje simpatije, ker ne glede na ceno investicije in na
potencialne korupcije, le ta ne sodi v filozofijo Pariškega podnebnega
sporazuma, a tokrat se podaja proti nečemu, ki pa gre v smer zmanjševanja
toplogrednih plinov. 2. Tir bo drastično rezal dolgoprogaške kamionske prevoze in
onesnaženje zraka iz tega vira. Poleg tega, da bo povečal poslovne kapacitete
Luke Koper ter Slovenskih železnic in z niju povezanega ostalega obalnega in
vseslovenskega gospodarstva.
Zakaj ne
verjamem v dobro namero g. Kovačiča? Ker je v svoji vnemi dal jasno vedeti, da
2. Tira noče, ker da bo, po njegovem, preplačan in bodo davkoplačevalci okradeni,
od vladajoče mafije, za pol milijarde evrov (zanimivo kako cifre premetava in
si razlaga po svoje) in drugo, ker je z enako vnemo se je trudil otežiti delo
in rušiti ugled pravosodja s tako imenovanimi Vztajniki gospoda Primca pred
stavbo Vrhovnega sodišča v Ljubljani ob zadevi Patria. In kdo mu bo pomagal
zbirati podpise za referendum, da se, ja, onemogoči sedanji vladi da se pohvali
z začetkom realizacije 2. Tira? Janševa SDS, kakopak!
Sam upam,
da se najde kaka pomanjkljivost v pobudi za razpis referenduma in se jo zato
zavrne, če pa se že sprejme in razpiše rok za zbiranje podpisov, naj bo le teh
čim manj da ne bo treba razpisati še referendum. Morda bodo evropska sredstva čakala
še kak mesec, do jeseni, ko naj bi šel narod na volišča, zagotovo ne. No,
mojega podpisa zagotovo ne bo.
Nessun commento:
Posta un commento