ŠE
O 2.TIRU – POZIV DR.CERARJU
Kaj si o zakonu o
2. Tiru ter o referendumu, da se ga ruši,
mislim, tisti, ki tu pa tam preberejo moje pisanje, vedo. Za ostale še enkrat:
sem proti zbiranju podpisov za razpis referenduma, sem za uveljavitev zakona in
njegovo čimprejšnje izvajanje. Kljub vsem, tudi upravičenim pomislekom na
njegov račun, je vendarle prvo in doslej edino orodje s katerim Vlada lahko požene
dela na realizaciji projekta. Desetletja
smo samo razpravljali o pomenu podvojitve povezave Kopra in zlasti Luke z
ostalim slovenskim omrežjem, pridigali smo kako bo naše pristanišče brez 2. Tira
zastalo, a ni bilo vlade, ki bi se te naloge lotila z nečim konkretnim. Sedaj,
ko je obstoječa v to zakorakala, se je nanjo zgrnil plaz ogorčenja in
nasprotovanja. Sprejeti zakon naj bi bil katastrofa, izčrpaval naj bi Luko
Koper in vse deležnike v transportu, dovoljeval Madžarski premočan vpliv na
slovensko logistiko, omogočal korupcijo in predvsem podvojil ceno projekta z
neposredno škodo tudi državni blagajni. Zato referendum, ki ga naj ustavi. Res
je, da bi si morala vlada vzeti nekaj več časa za njegovo pripravo, pozorneje
prisluhnit vsem opozorilom in pripombam zlasti stroke, ter ponujenim alternativam
že desetletja nazaj zapisani trasi, opravit tudi javno obravnavo mnenj v
Državnem zboru pred končno redakcijo zakona in prepričljivo ovreči vsa
nasprotovanja. Tega ni bilo dovolj in smo se vsi znašli pred dilemo: ali ji
verjeti, zaupati in upati, da je vse izračunala prav ter da se bodo gradbeni
stroji končno podali na traso, da bodo stroški investicije ostali znotraj
predračuna in povsem pregledni, da se ne bo pri tem nihče okoristil, ali zakon
zavreči in vso zgodbo vrniti na začetek, kar pomeni jo znova pokopati za kar nekaj
časa. Ne verjamem pravljici, da se da 2. Tir zgraditi za pol cene, kot pravijo
pobudniki in podporniki referenduma, ter samo s proračunskim denarjem.
Evropski, na katerega vlada s sprejetim zakonom že drugič trka, nam bo namreč
dokončno ušel, ali se nam izmaknil vsaj do naslednje finančne perspektive EU.
In to se bo zgodilo že pred samim referendumom, ki bo razpisan, če bodo
potrebni podpisi zbrani, enkrat jeseni. Do takrat Bruselj z odobritvijo po
mnenju vlade prepotrebnih 200 milijonov evrov, zagotovo ne bo čakal.
Sicer, spoštovani predsednik vlade, ker je fronta oponentov
zakonu in vam osebno široka ter, zlasti z MO Koper, udarna, in ker se vlada ne
more hvaliti s pretirano priljubljenostjo, pričakujemo lahko dovolj zbranih
podpisov za razpis referenduma in zavrnitev zakona, zato bi sami že morali pomisliti
na plan B in morebiti tudi C, ko ste že izjavili da boste dali vse od sebe da
ta problem rešite.
B bi lahko bil prenos naloge in pooblastil za izgradnjo
2. Tira na Mestno občino Koper , ki preko svojega župana trdi, da je progo in
to dvotirno možno zgraditi s polovico od predvidenih skoraj milijardo evrov,
brez tujih vložkov in brez dodatnih obremenitev Luke Koper ter transportne
verige. Zelo suvereno je to zatrjeval na kanalu »Nova24TV« in tudi mene
skorajda prepričal. Ker država lahko prenese del svojih pristojnosti na lokalne
skupnosti in ustrezen proračunski denar, bi se tega izziva lahko lotili. Pa naj
na Verdijevi 10 dobijo priložnost da se izkažejo, oziroma dokažejo svoj prav,
morda tudi za ceno županove glave!
Plan C pa, ko in če propadeta prva dva, je zagotovo krepko
cenejša povezava s Trstom, v prid katere se je sam gospod Popovič tudi več krat
izrekel. In s tem zasilnim izhodom mislim povsem resno, ker o 2. Tiru bodo
takrat ostali le spomini.
Nessun commento:
Posta un commento