giovedì 25 maggio 2017

Naj 2.Tir zgradi MO Koper!


ŠE O 2.TIRU – POZIV DR.CERARJU

 Kaj si o zakonu o 2. Tiru ter  o referendumu, da se ga ruši, mislim, tisti, ki tu pa tam preberejo moje pisanje, vedo. Za ostale še enkrat: sem proti zbiranju podpisov za razpis referenduma, sem za uveljavitev zakona in njegovo čimprejšnje izvajanje. Kljub vsem, tudi upravičenim pomislekom na njegov račun, je vendarle prvo in doslej edino orodje s katerim Vlada lahko požene dela na realizaciji  projekta. Desetletja smo samo razpravljali o pomenu podvojitve povezave Kopra in zlasti Luke z ostalim slovenskim omrežjem, pridigali smo kako bo naše pristanišče brez 2. Tira zastalo, a ni bilo vlade, ki bi se te naloge lotila z nečim konkretnim. Sedaj, ko je obstoječa v to zakorakala, se je nanjo zgrnil plaz ogorčenja in nasprotovanja. Sprejeti zakon naj bi bil katastrofa, izčrpaval naj bi Luko Koper in vse deležnike v transportu, dovoljeval Madžarski premočan vpliv na slovensko logistiko, omogočal korupcijo in predvsem podvojil ceno projekta z neposredno škodo tudi državni blagajni. Zato referendum, ki ga naj ustavi. Res je, da bi si morala vlada vzeti nekaj več časa za njegovo pripravo, pozorneje prisluhnit vsem opozorilom in pripombam zlasti stroke, ter ponujenim alternativam že desetletja nazaj zapisani trasi, opravit tudi javno obravnavo mnenj v Državnem zboru pred končno redakcijo zakona in prepričljivo ovreči vsa nasprotovanja. Tega ni bilo dovolj in smo se vsi znašli pred dilemo: ali ji verjeti, zaupati in upati, da je vse izračunala prav ter da se bodo gradbeni stroji končno podali na traso, da bodo stroški investicije ostali znotraj predračuna in povsem pregledni, da se ne bo pri tem nihče okoristil, ali zakon zavreči in vso zgodbo vrniti na začetek, kar pomeni jo znova pokopati za kar nekaj časa. Ne verjamem pravljici, da se da 2. Tir zgraditi za pol cene, kot pravijo pobudniki in podporniki referenduma, ter samo s proračunskim denarjem. Evropski, na katerega vlada s sprejetim zakonom že drugič trka, nam bo namreč dokončno ušel, ali se nam izmaknil vsaj do naslednje finančne perspektive EU. In to se bo zgodilo že pred samim referendumom, ki bo razpisan, če bodo potrebni podpisi zbrani, enkrat jeseni. Do takrat Bruselj z odobritvijo po mnenju vlade prepotrebnih 200 milijonov evrov, zagotovo ne bo čakal.
Sicer, spoštovani predsednik vlade, ker je fronta oponentov zakonu in vam osebno široka ter, zlasti z MO Koper, udarna, in ker se vlada ne more hvaliti s pretirano priljubljenostjo, pričakujemo lahko dovolj zbranih podpisov za razpis referenduma in zavrnitev zakona, zato bi sami že morali pomisliti na plan B in morebiti tudi C, ko ste že izjavili da boste dali vse od sebe da ta problem rešite.
B bi lahko bil prenos naloge in pooblastil za izgradnjo 2. Tira na Mestno občino Koper , ki preko svojega župana trdi, da je progo in to dvotirno možno zgraditi s polovico od predvidenih skoraj milijardo evrov, brez tujih vložkov in brez dodatnih obremenitev Luke Koper ter transportne verige. Zelo suvereno je to zatrjeval na kanalu »Nova24TV« in tudi mene skorajda prepričal. Ker država lahko prenese del svojih pristojnosti na lokalne skupnosti in ustrezen proračunski denar, bi se tega izziva lahko lotili. Pa naj na Verdijevi 10 dobijo priložnost da se izkažejo, oziroma dokažejo svoj prav, morda tudi za ceno županove glave!
Plan C pa, ko in če propadeta prva dva, je zagotovo krepko cenejša povezava s Trstom, v prid katere se je sam gospod Popovič tudi več krat izrekel. In s tem zasilnim izhodom mislim povsem resno, ker o 2. Tiru bodo takrat ostali le spomini.

Nessun commento:

Posta un commento