DR. BRGLEZU GRE ŠE ENKRAT ČESTITATI!
Tokrat za tveganje, pogum, odločitev, da se država ne
prepusti zlorabi njene regulative. Spričo šibke podpore, ki jo ima sedanja
koalicija v domači javnosti, in nagibanja volilnega telesa k desni opoziciji,
zlasti SDS, dvomim, da bo kaj dosti razumevanja med slovenskimi državljankami
in državljani za potezo, ki si jo je privoščil predsednik Državnega zbora, da ne
razpiše roka za zbiranje podpisov pod zahtevo referendumov, ki jo je vložil
Sindikat delavcev migrantov Slovenije, kljub temu, da so njegovi predstavniki
sami priznali da želijo, s tovrstno obliko državljanske nepokorščine – noben zakon,
ki naj bi šel na referendum ni vsebinsko ali drugače povezan z njihovimi
zahtevami - le nagajati oblasti, ker da ne popušča pri pogajanjih. Sam pa bom pozdravil to kar je storil, ker je
prvi predsednik parlamenta, ki se je tako odločno postavil proti nekemu
poizkusu, ki bi, če postane praksa, lahko nevarno ohromi delovanje države,
oziroma, kot je dejal nekdanji ustavni sodnik Tone Jerovšek, ogrozi celoten
zakonodajni proces.
Pravijo Latini: Facta lex inventa fraus…. Kar bi se po
slovensko prevedlo: Ko je zakon rojen, se že ve kako ga izigrati. In, hvala
Bogu, dobili smo nekoga, ki je temu rekel NE. Resda, brez predhodnega
političnega posvetovanja, celo s koalicijskimi partnerji ne, a na osnovi
večinskega mnenja pravne stroke. Naj se prizadeti sedaj obrnejo na Ustavno
sodišče, pa da vidimo, kaj bodo varuhi ustave povedali, potem ko so si tudi
sami, vsaj v enem primeru, privoščili fluidno in kreativno – kot bi dejal
nepovezani poslanec Bojan Dobovšek - tolmačenje
ustavnih in zakonskih določb… Naj spomnim na ustanovitev Občine Ankaran, mimo
volje zakonodajalca, Državnega zbora, ki je po zakonu edini pristojen za
tovrstno početje. Seveda, nihče ni bil nad njimi, da bi tako odločitev
razveljavil, a ni dvoma, da so ravnali dokaj nenavadno in z uzurpacijo
pristojnosti, ki jim ni zapisana. A tudi takrat sem sodil, da so odločili prav,
potem ko je bil parlament kar dvakrat preslišal njihovo zahtevo po spoštovanju
načela nediskriminatornosti in enakopravnosti med uzakonjeno Občino Mirna in
zavrnjeno Občino Ankaran.
Očitno imamo še vedno tako precizno a rigidno zakonodajo,
da njeno fluidno in kreativno tolmačenje pride včasih in kako prav.
Če Brglez bi ravnal brez tveganja in omogočil pričetek
priprav za nove in nove referendume, bi mu po vsej verjetnosti spet isti, ki mu
danes očitajo, da je storil napako, očitali da ni imel jajc, da bi se zlorabi instituta
referenduma zoperstavil.
A na dlani je, da se Slovenija še vedno uči s svojo
demokracijo in da bo treba jasneje definirat instrumente, oziroma modalitete
ugotavljanja zlorabe zakonodaje in ustavnih pravic, morda tudi tako, da se
predsedniku parlamenta podeljuje, s konkretnim zapisom, večjo diskrecijsko
pravico pri tovrstnem odločanju.
Dr. Brglez, srečno!
Nessun commento:
Posta un commento