»SRAMOTA: Ljubljana znova kaže svoj obraz! Gašperšič:
Če vas motijo turisti se izselite v naravo!«
Tako spletni časopis Regional Obala naslavlja članek o odzivih domačinov na
izjavo ministra za infrastrukturo in promet minuli četrtek na parlamentarni
razpravi o smiselnosti in koristnosti vinjetnega sistema za pred tednom dni in po
10 letih gradnje odprt markovški predor.
Ve se, da se prebivalci slovenske Istre, ki se v glavnem vozarijo med
Koprom in Piranom in gredo bolj poredko v »kontinent« oziroma v Ljubljano in
drugod s koriščenjem avtocestnega omrežja, ne opremljajo z vinjetami, ki
vendarle stanejo in utegnejo biti strošek, ki se ti ne povrne. Enako tranzitni
turisti, ki predvsem iz Italije gredo na Hrvaško. Za teh borih 25 km, kolikor
je dolga pot od meje do meje, se večini ne splača kupit vinjete in zato že obvlada
alternative poti. Ko prideš v Koper preko Škofiji in Bertokov, če si namenjen
na mejni prehod Dragonja nadaljuješ po lokalni cesti do Slavčka in se
priključiš na Šmarsko cesto pa naprej, če želiš na Sečovlje pa pri Semedeli zaviješ
na obalno cesto do Izole in nadaljuješ vse do Sečoveljskega prehoda. Utečena
praksa, ki je obče sprejeta in nikogar ne vznemirja.
A z odprtjem predora Markovec in s prenosom obalne (doslej državne) ceste v
last in upravljanje občinama Koper i Izola, ki jo nameravata s časoma nameniti
vsem drugim potrebam kot prometu, konkretno pretvoriti v veliko, 4 km dolgo
plažo, oziroma površino, kjer bodo avtomobile zamenjali objekti za turistične,
športne, rekreacijske in druge prosto časovne dejavnosti, se bodo prometni
običaji in tokovi korenito spremenili. Če ne boš več mogel iz Kopra v Izolo ali
obratno po obalni cesti, boš moral samo za uporabo markovškega predora kupit
vinjeto, tako kot potujoči po celotni državi, ali koristiti vzporedno višinsko
cesto preko naselja Markovec, kar pa pomeni za tu živeče ljudi hudo prometno
obremenitev na katero zagotovo ne bodo pristali. Res da je glavna pot na
Bolnišnico Izola in obvoz obalne ceste, a to le izjemoma. Če naj postane to
redno, bo prišlo do upora! Tega prebivalci Markovca preprosto ne bodo sprejeli
in bodo težave, tudi zapore.
Dovolil sem si pisati že pred meseci ministru Gašperšiču in ga opozoriti na
te okoliščine in razplete, tako kot so ga pravočasno posvarili tudi z občin
Izola in Koper, zlasti izolski župan Kolenc, a odziv je bil enak, kot je še danes.
»Predor Markovec se ne da izločiti iz vinjetnega režima, ne da bi krivico
storil drugim!« z dodatkom: »Če bodo občine izvzele iz prometa obalno cesto, jo
bodo morale nadomestiti z drugo!«
Halooo?! S katero? Kot sem že
napisal, cesta na Markovec, če želimo mir, odpade, druge pa je ni mogoče
zgraditi, bodisi ker ni fizičnega prostora (noben prostorski načrt ga ne bo
našel!), bodisi ker ni in ne bo denarja, vsaj ne onega, ki bi odtehtal pravico
za uporabo markovškega predora tudi brez vinjete.
In medtem je prišla kot dobronamerna in celo profitno naravnana pobuda za
uvedbo neke posebne, cenejše vinjete za lokalne voznike, zlasti študente, ki dnevno
ali pogosteje potujejo le lokalno in ki bi veljala samo za inkriminiran predor.
Enako, da ne bi delali krivic drugim državljankam in državljanom RS, bi rešili
zadevo za koristnike ljubljanske obvoznice in drugih nekaj odsekov avtocest in
hitrih cest, kjer je problematika podobna . Modro in podjetno. Rešili bi to
zagato in Darsu prinesli še nek, sicer ne velik a vendarle koristen denar.
A na parlamentarnem odboru za infrastrukturo, tako kot na ministrstvu, so
tudi to pobudo zavrnili, ne da bi si vzeli, recimo, mesec-dva časa in jo
podrobneje preučili. »Se ne da. Pika in konec!«
Ma, dragi gospe in gospodje z ministrstva in Državnega zbora, zlasti tisti,
ki smo vas izvolili v Istri, tako se politika ne dela, tako se ne dela v korist
napredka in blaginje katerima ste zaprisegli. Ne nazadnje, pogojno rečeno »lokalna
dovolilnica« bi s primerno nizko, oz. dostopno ceno za koriščenje le predora
(licitiram na pamet: 15-20 evrov letno?)
nagovorila večino ljudi k nakupu in bi se nekaj malega nabralo na računu Družbe
za upravljanje avtocest, vztrajanje pri svojem pa ne bo nikogar, ki že danes ne
uporablja vinjete, prepričalo v to, da jo kupi (ponavljam: vožnja skozi 2 km
dolg predor si letnih 110 evrov ne zasluži!) in ubiral bo raje cesto na
Markovec z vsemi tveganji, ki ta izbira prinaša.
Ne, nisem za odcepitev Istre, kot to razmišljajo in predlagajo v nekih tukajšnjih
malih strankah, a tudi ignorantski in podcenjujoči odnos vlade in parlamenta do
našega prostora, za katerega pa zelo radi obe instituciji razglašata, da je
strateškega pomena za vso državo, se mora enkrat nehati. Odstopanja od
dogovorov in obveznosti glede financiranja solinarskega muzeja ter Monitoringa
morja, zniževanje standardov pridobivanja znanja za pomorščake in poveljnike
ladji, neodzivnost do namere Italije da vendarle zgradi uplinjevalnik
zemeljskega plina v Žavljah, kažejo, da pristojna ministrstva in tudi vlada kot
celota vlogi ki jo od njih pričakujemo v slovenski Istri niso dorasli. Bodite
temu kos vsaj obalni poslanke in poslanci! Proaktivni in prava vez med lokalnim
utripom in nacionalno politiko ne glede na strankarsko izkaznico. Zato smo vas
izvolili!
Nessun commento:
Posta un commento